Etikettarkiv: snickarbi

ÄNTLIGEN!

Igår, måndag, skulle temperaturen sjunka något på Lasithi-platån och det fanns lite vind i prognosen så jag tänkte att nu smäller det! Steg upp tidigt, kom iväg 6:30 och började vandra vid 8. Äntligen! Det var sju veckor och två dagar se’n mitt knä rasade på en vandring. Som jag har längtat upp i bergen och ut i naturen!

Fortsätt läsa

Utflyktstrio

Vad har jag haft för mig den senaste tiden? Förutom att blogga, alltså. Ja, inte mycket. Denna juni har utvecklat sig ungefär lika konstig som juni ifjol. Hög temperatur och dagar med hård vind, t o m mycket hård i vindbyarna.
Och nu är det hett! Högsommarvärmen kom tidigt i år också. Tyvärr.

Fortsätt läsa

Flygande, sött surr

I ett tidigare blogginlägg fick du, bloggläsare, en inbjudan att välja ett foto som jag skulle skriva om på ett eller annat sätt. Det skulle hjälpa mig med inspiration och uppslag nu i högsommarhettan när knopp och kropp är trötta och snurriga. Nu är det dags för det åttonde inlägget!
Inläggen i denna serien finns samlade under ”Teman” uppe i menyraden som ”Tankar kring ett foto”.
(klicka på foton för större storlek)

Nu blir det bee-sy (dåligt skämt, jag vet) för Erica Berlin har valt fotot med bikupor. De ser man lite varstans, mycket vanligt förekommande i Thripti-bergen, östra Kreta. Ofta står de lite dolt, Fortsätt läsa