Etikettarkiv: lantarbetare

ÄNTLIGEN!

Igår, måndag, skulle temperaturen sjunka något på Lasithi-platån och det fanns lite vind i prognosen så jag tänkte att nu smäller det! Steg upp tidigt, kom iväg 6:30 och började vandra vid 8. Äntligen! Det var sju veckor och två dagar se’n mitt knä rasade på en vandring. Som jag har längtat upp i bergen och ut i naturen!

Fortsätt läsa

Premiär!

Högsommaren skyndar bort, vandringsuppehållet är över och igår startade jag vandringssäsong 2021/2022! Man kan kanske säga att vandringarna i Skåne var en smygpremiär eller extra lök på laxen. Så kroppen är igång, nu gäller det att få kilometer i benen. Och den gamla kroppen mår så bra av uppehåll och svarar direkt. Det är en skön känsla!
Men först två nyheter – en uppdatering och en potentiell katastrof.

Fortsätt läsa