Igår, måndag, skulle temperaturen sjunka något på Lasithi-platån och det fanns lite vind i prognosen så jag tänkte att nu smäller det! Steg upp tidigt, kom iväg 6:30 och började vandra vid 8. Äntligen! Det var sju veckor och två dagar se’n mitt knä rasade på en vandring. Som jag har längtat upp i bergen och ut i naturen!
Fortsätt läsaEtikettarkiv: potatis
Premiär? Nä, det är inte dags än…tyvärr
Allra först måste jag nämna onsdagens under: det regnade! I augusti!! Senast vi fick regn i Ierapetra var en dag i maj då det kom strax under 2 mm. Jag hade nästan glömt hur regn låter. Ut på balkongen, låta regnet skölja över ansikte och kropp – ljuvligt! Och doften! Och den friska luften efteråt! Det kom 0,4 mm mycket stilla – inte mycket, inte länge men så underbart och efterlängtat att det blev det stora samtalsämnet.
Fortsätt läsa