Haft en jätteskön helg och en produktiv morgon så det finns egentligen ingen anledning till mitt dåliga humör idag. Och dåligt humör ska inte visas, inte ut på nätet, eller hur? Du som är på sociala media, har du tänkt på hur bra och roligt och härligt alla har det alltid? Det blir liksom ett konstant positivt flöde som till slut bara blir för mycket, man kan bli trött för mindre. Bakom allt Fortsätt läsa
Etikettarkiv: strand
Min dag tar slut
Fjärde och sista dagen. Riktigt sorgligt. Har nästan varit som en minisemester. Fast bara ”nästan” för det är svårt att koppla av allt när man är egen företagare. Jag tycker dock att jag lyckats ganska bra och att det blev bra blandning på mina dagar. Snacka om bra födelsedagspresent!
Först, det blev ingen hummer igår! Det blev ännu bättre! Först en räkcocktail med fler räkor än Fortsätt läsa
Hyrbilshelg
Så var det dags att ge sig ut på egen hand efter olyckan i maj! Körde i juni med sällskap och det kändes bra. Det har inte blivit av i sommar pga diskussioner mellan mig och hyrbilsfirman, men nu verkar allt ok. Skönt att komma ut och dags att starta vandringssäsongen på allvar.
Fredag
En lördag i september
Vaknar medan det fortfarande är mörkt. Det är tyst. Kvarteret sover. Ljuset kommer långsamt, detaljerna i rummet blir tydligare och tydligare. Efter en stund hörs skriket från en arg eller rädd katt. Strax därefter börjar en duva med sitt karakteristiska ljud. Så försvinner jag bort i lite slummer i tystnaden.
Väcks till liv av ett hackande ljud. Antagligen knackar någon ner puts, det pågår lite renoveringar Fortsätt läsa
Nu är jag på gång!
Nu börjar det svänga åt det positiva hållet för undertecknad! Besök i helgen som gick, sommaren är här, hostan är nästan borta, jag fick tillbaka på skatten, har kört bil för första gången efter olyckan utan att bryta ihop, en spricka i bröstbenet plus ett ömt knä är allt som återstår i sjukväg och idag kom min nya kamera!!! Fortsätt läsa
1:a maj-utflykt
Igår var det 1:a maj och det är helgdag även här. Från början någon form av ”vårfest” då man plockar blommor, gör krans som hängs på huset och som bränns upp efter 40 dagar. Kransen alltså, inte huset. Jag har frågat varför den ska brännas, men det verkar höljt i dunkel.
Först senare kom det här med ”Arbetarens dag” och demonstrationer, i år kryddade med några Fortsätt läsa
Konvalescens här och där
Oj, så stelt det var i morse, men upp kom jag. Ordinerades eftermiddag på stranden så musklerna fick värme och avslappning. Blev också en liten simtur, minsann.
Funderade över skillnaden på konvalescens här jämfört med där för ensamstående vid kroppsskador som tillåter viss förflyttning. I oktober 2012 satt jag här med stressfraktur i foten. Tråkigt eftersom jag åkt ner för att vandra, hann med 2 vandringar och se’n blev det bara några Fortsätt läsa
Sista söndagen i juli
Sovmorgon.
Traskade ner till café Lido för söndagsfrukost, nästan tomt.
Strax efter 10 invasion av kyrkobesökare. Verkade ha varit någon minnesgudstjänst för det var kakfat och alla hälsade på två gamla, svartklädda damer. När de var igång som bäst med Fortsätt läsa
