Etikettarkiv: val

Håll i hatten och framtidshopp

Vilken tur att inte ha peruk! Två dagars rejäl blåst gör att jag blir glad för det lilla. Som att ha ett hus nära mittemot, men där är inget fönster. Gick ut på balkongen igår i sarong för att hämta in tvätt och det kom en kraftig vindpust. Inte mycket som skyldes där, inte.

Efter skyfallet i onsdags och blåsiga dagar har vi totalt bytt luft och den är nu så frisk och skön att den skulle kunna säljas på burk till behövande. Högsta kvalité är det i alla fall. Fortsätt läsa

Tillbaka!

Tillbaka igen efter ett litet uppehåll här i bloggen eftersom det kom besök från Sverige. Det som pågår i verkligheten har liksom företräde framför den digitala världen. I alla fall hos mig.

Det har varit val och det blev ju en riktig katastrof. Osäkert parlamentariskt läge behöver Sverige absolut inte, investerare o likn drar öronen till sig och det lär knappast gynna Fortsätt läsa

Ursäkta mig!

Det känns väldigt tungt att det är jag som förstör din helg. Du får inte tro att det ingår i nå’n sorts dubiös plan eller betyder att jag inte längre tycker om dig som läser min blogg. För det gör jag. Mycket. Och om du skriver en kommentar då och då tycker jag ännu mer.

Men tillbaka till din förstörda helg. Det blir inget blogginlägg idag. Vänner från Sverige är i Ierapetra så vi har fullt upp med att umgås, köra bergsrundor (det är inte jag som kör så jag Fortsätt läsa

Svår valsituation

Så är det då dags att göra iordning gula kuvertet och skicka det till Sverige. Det är dags att rösta m a o. Det är inte första gången jag röstar utomlands, förra gången var på konsulat och nu via posten.

Ganska skönt att vara utomlands och slippa alla tråkiga debatter där de bara slår varandra i huv’et med att berätta vad andra gjort fel men sällan vad de själva vill göra. Rena sandlådan Fortsätt läsa